söndag 4 februari 2018

Mera kortspel


Lördagen slutade på ett mysigt, trevligt och välkomnade sätt.

Jag och mannen var hemma hos bror och svägerska. Dottern skulle ha tjejer hemma så hon stannade hemma. Svägerskan hade kollat upp LCHF och till gottebordet till kortspelet hade hon dukat fram en stor talrik med chark, ostar, paprika, grönsaksstavar, cheddardippsås (hemmagjord) och mörk choklad. Vilken fantastisk gest till mig!

Vi spelade kort medan lillkusinen med kompis tittade på Mellon. Storkusinen hade kompis hos sig men lite senare drog han till Lund. 

När vi åkte hemåt efter midnatt tittade jag till lillkusinen som inte skulle sova. Hahaha hon halvsatt i soffan och sov med hörlurarna på. Hade det varit ljud på hade snarkningarna också hörts.

Väl hemma igen hade dotterns gäster gått hem och det var fint hemma.

I morse vaknade jag av att jag hörde snöjouren skrapa bort snön på parkeringen. Han höll på hur länge som helt. "Oj, det måste ha kommit massor med snö i natt", tänkte jag. När jag tittade ut hade kommit 1 cm. Nitisk snöröjare!

Det är fantastiskt vackert ute just nu. Vitt på marken och blå himmel med sol. Kanske läge för en promenad?

Inga kommentarer: