fredag 9 februari 2018

Härligt med fredag


Sol och inte så kallt perfekt väder! I morse tittade jag efter mars. Man skulle tydligen kunna se Mars med blotta ögat just nu. Jag såg inget Mars men månen guidade mig till Venus. Tänk att något så långt borta går att se med blotta ögat. Otroligt!

Jag har mycket på jobb så tiden där går fort. Jag skulle egentligen vara på ett tråkigt möte hela eftermiddagen idag men hade sedan tidigare blivit ledig från detta då jag egentligen skulle sitta på tåget till Jönköping och äntligen få en tjejhelg med min kära svägerska. Vi gjorde ju ett försök innan jul men då sålde hon sin lägenhet och jag ville inte att vår tjejhelg skulle bli flytthelg. Den biljetten brann inne.

Nåja denna biljett brann ju också inne. När jag hade köpt min biljett till denna helg meddelade svägerskan att hon hade fått operationstid till i går. Hon kom hem idag men behöver vila och orkar inte göra något på hela helgen. Jag sa inget på jobbet om att min resa var inställd och smet från mötet. I stället veckohandlade jag på Willys och åkte hem och landade framför OS-invigningen.

Dottern hade önskat ost- ock spenatpaj till middag, så jag gjorde det på pajdeg á la LCHF. Som vanligt använde jag mig av 56kg.se, hennes recept är alltid bra. Jag gjorde pajskal på mandelmjöl, sesamfrö, fiberhusk, smör, keso, salt och ägg. Det blev bra.

Ikväll kom jag och mannen tvåa på På spåret.

Fredagkvällar är bäst när man vet att man har två dagar ledighet framför sig. Nu har vi haft tre helger med fullt med umgänge och denna helg är inget planerat. Lite tråkigt! 

Inga kommentarer: