lördag 3 februari 2018

Natt och dag


I går kom Cici och Rudi på mat och kortspel. Vi hade en mycket trevlig kväll ihop.

Jag gjorde för första gången pulled beef. På morgonen innan jag åkte till jobbet ställde jag in köttet i ugnen på 120° och vid 16-tiden föll köttet sönder. Det mar mycket gott. Jag silade såsen och kokte upp den och spädde med grädde. Den blev stark och god. Vi hade en del kalla såser också till och surkål, majs och picklad rödlök.

Löken pickade jag dagen innan. Den blev så god med sötströ. Dagen innan bakade jag också släta bullar, så i går fick gästerna semla till kaffet.

Det snöade lite på kvällen och temperaturen gick ner till minus så det blev lite vintrigt. Så fint!

I morse var jag på powerpass. Det är en så härlig start på helgen. Annars händer det inte så mycket denna dag. Tvätten åker ur maskin och hängs upp med jämna mellanrum. Dottern städar sitt rum.

Jag och mannen tittade på På spåret idag. Vi fick inte såå många poäng denna gång, bar 18. Det var inte våra platser denna gång.

I kväll ska vi hem till bror och svägerska och spela kort. Kul!

Inga kommentarer: