onsdag 31 januari 2018

Hejdå januari!


Sista januari! Äntligen! Jag längtar till värmen och ljuset. Jag känner mig färdig med kyla, gråväder och regn. Men det kan ju fortfarande komma snöstorm. Jag vet. Men nu när man slutar 16.30 är det inte mörkt. Så det är på rätt väg! Jag såg ju faktiskt snödroppar och vintergäck i söndags.

Januari har ändå varit bra. Vi har ju två personer i familjen som fyller år i januari. Det livar upp. 2 kalas att se fram emot. 

Jag har fortsatt med att vara sockerfri, 149 dagar idag. Jag mår mycket bra men har inte riktigt kommit i rätt fas denna månad. Dels var det ledighet som ruckade lite på rutiner och dels var jag sjuk en vecka som också fick kroppen i obalans. Jag vill komma ner lite till i kolhydrater, vill hålla mig på 30-40 gr/dagen men denna månad snittade jag 55gr. Jag jobbar på balansen. Kolhydraterna kommer från grönsaker och ibland rysk yoghurt.

Jag jobbar på att hålla 3-4 träningspass i veckan. Denna månad har jag snittat 3 pass men vill hinna mer lite till. Det har blivit så otroligt roligt att träna. Jag går på boxpass, powerpass och så har jag min PT-timme i veckan. Nu börjar jag känna att jag är starkare och en del muskler syns. Kul!

Vi har varit mycket bortbjudna denna månad och haft en del bjudningar. Så roligt med att träffa sina vänner. Vännerna och familjen är meningen med livet. 

Nu ser jag fram emot februari. Det blir fler trevliga möten, 1 vecka ledighet och så kommer ju dottern fylla 16.

Inga kommentarer: