lördag 6 januari 2018

Ted- bio

I går hade dottern kompisar på efterjulmys och sleepover, så jag och mannen lämnade hemmet några timmar. Vi var på bio och såg filmen om Ted Gärdestad. En vacker film om ett stort musikbegåvat musikunder. Den handlade också om kärleken mellan två börder. Ted var så speciell. När han mådde bra måste allt vara fantastiskt men när han inte mådde bra mådde så många i hans närmaste krets såå dåligt. Att leva med en människa som mår så psykiskt dåligt är ju så påfrestande.

Men det var en vacker film.

Jag har snart tittat färdigt på Mad Men. Så bra för nu är snart ledigheten slut för denna jul. Jag märker hur hjärnan börjar ställa in sig på jobb på måndag. I min hjärna börjar jag lägga upp arbetsdagen på måndag och jag har läst alla jobbmail.

Idag tänker jag baka ett nytt LCHF-bröd som har fått mycket bra omdöme på många sidor. Jag ska också göra ostkaka á la LCHF för vi har en hel del keso över som snart går ut.

Matlistan för nästa vecka är planerad och så gott som inhandlad. Tvätten ska tvättas i helgen. Boken till bokklubben är utläst. Ja, jag är redo för vardag, rutiner och schema igen. Men först har vi en skön helg!

Inga kommentarer: