söndag 28 januari 2018

Mera kalas


Idag blev det mera kalas. Idag var vi hemma hos flickvännen och Y-sonen och firade flickvännen. De hade dukat upp med kak- och tårtbuffé. Vi fick plats allihop vid deras nya extrabord som de plockar fram till fest. Jag fick gott kaffe och mörk choklad. Jag ville inte att de skulle besvära sig med att baka något speciellt till mig, då det inte ofta blir gott med bakverk på mandelmjöl.

Tyvärr är dottern fortfarande sjuk, så hon stannade hemma. Jag fick inte tillfälle att ta en fin bild på födelesdagsgrisen, så jag fick stoppa in en annan bild i collaget. 

På vägen dit såg vi vintergäck och snödroppar som försiktigt börjar komma upp. Underbart! Även om jag vet att det mycket väl kan bli snöstorm i februari.

Innan vi gick på kalas så gjorde jag köttfärsbiffar till 2 middagar. Så nu i kväll när vi om hem var det bara att steka upp vitkål och göra kantarellsås till biffarna. Smidigt.

Nu taggar vi handboll och sedan är denna veckan slut.

Inga kommentarer: