lördag 27 januari 2018

Festlig helg


Denna helg kommer vara fylld med festligheter. Antingen händer inget eller så händer allt på samma helg.

I går firade vi Kalle som blev 25 i torsdags. Kalle, har jag känt hela hans liv. Han är ett av barnen i föräldragruppen. Tänk att våra små bebisar nu är unga vuxna och att de börjar forma sitt framtida liv. Kalle läser ekonomi på Universitetet och han trivs som fisken i vattnet.

Vi var hemma hos Anne, som hade bjudit ett trevligt gäng på middag. Vi har träffats från och till under 25 år och med tiden blir dessa möten med bekanta mer och mer familjära. Härligt med trevliga samtal och möten med andra sociala varelser.

Dottern, som har legat nerbäddad sedan i tisdagskväll, ligger fortfarande nerbäddad. Stackars lilla dotter som faktiskt är riktigt infekterad av virus, influensa eller förkylning. Hon är dock på bättringsväg om än inte frisk. Hoppas hon orkar hänga med i morgon men det är tveksamt.

Ikväll ska vi till Lotta och Mattias på samkväm och middag. Trevligt! De är också bekanta från länge sedan. Det är något speciellt med vänner från förr. Vänner som har hängt med sedan man själv var i sina barns nuvarande ålder. Undrar vilka vänner som mina barn har nu, kommer sitta vid deras matbord om 20-30 år? Jag och Lotta träffades i Thailand hösten -89. Snart 30 år sedan!

Jag har varit en sväng på Nova och handlat födelsedagspresent till svärdottern, som också fyllde år i torsdags men ska inte firas förrän i morgon. Hon och Y-sonen hade dock fest med 17 gäster. De hade gjort sushi till alla. Det hade blivit succé. De höll på till tidig morgon idag. Skönt att inte ha oss som gäster idag.

Idag tittade jag och mannen på På spåret på SVTplay. Vi kom på andra plats. Hade vi kunnat den sist musikfrågan så hade vi vunnit. Jag och mannen är det perfekta paret i detta program. Det den ena inte kan kan den andra, fast inte alltid.

Inga kommentarer: