onsdag 16 november 2016

Utvecklingssamtal

Hela dagen idag har gått åt till utveckling för min elever. Eftersom jag är mentor till elever som jag inte har i undervisning så fick jag komma dem lite mera på djupet idag. Det var trevligt! De flesta är ansvarsfulla och ambitiösa men alla kommer kanske inte klara sina kurser detta läsår. De har ju trots allt bara bott i Sverige i 2 år och vi ställer höga krav på att de ska klara sina grundskolebetyg snabbt. Men en del gör det. Fantastiskt!

Jag kom i från jobbet vid 16 och hämtade upp mannen på vägen hem. Han lagade middagen, köttfärssoppa, medan jag bytte om och åkte och träna. Jag gjorde mitt pass trots att jag fick dundrande huvudvärk. Men nu känns det bättre. Är trött i kroppen på ett skönt sätt.

Mannen kör dottern till träningen för han hade ändå ett ärende. Jag kör och hämtar henne. Det kommer att bli en lugn och tidig kväll i kväll.

Inga kommentarer: