tisdag 1 november 2016

November, mera påve och träningsvärk

Min bror har tagit bilden
Nu är det november. Månaden då träden klär av sig nakna, regn och blåst hälsar på och vi kryper in i hemmen med värmeljus och mys. En mörk månad som bara finns till för att vi ska längta till december med julljus och värme.

Idag åker jag och dottern till Jönköping till kära svägerska och kusiner. Vi måste dock köra förbi Vianors verkstad  och få på vinterdäcken. Det ska ju bli vinterlandskap där vi ska köra. Hoppas de före mig i trafiken också bytt däck.

I morse började jag med min magövning som jag fick i läxa av min PT. Det kändes bra. Jag kommer nog få värsta träningsvärken under dagen. Benen känns stumma och det känns när jag går i trappor. Det betyder väl att jag gjorde något nödvändigt i går.

Nu hoppas jag att vägarna är öppna så inte påven korsar min väg i dag också. Om han tänker vara i min närhet kan han ju komma in på en kopp kaffe i stället. Brorsan jobbar ju på Swedbank arena och han har haft bråda dagar inför dagens gudstjänst. Katoliker från när och fjärran har köat hela morgonen för att komma in.

Inga kommentarer: