tisdag 22 november 2016

Julkransar check!


Årets julkransar är gjorda nu. Martina och Tilda hämtade mig och dottern tidigare i kväll och vi åkte till Helena och gjorde kransar. Vi är så bortskämda med att komma till henne där hon har plockat Boxbom och Taxus åt oss. Pynt har hon också bevarat även om vi tillför lite för varje år. Jag och dottern gör 3 stycken, 2 till oss och 1 till svägerskan.

I år var jag inte så inspirerad så det var lite segt. Men hur eller hur så är det fint på dörren nä de kommer upp. Nu har det börjat med julförberedelserna. Nu sätter vi bollen i rullning. Jag älskar att fixa inför julen!

Att fixa, baka pynta och förbereda inför julen är lika mysigt som att ha själva julen. Det är som att köpa/planera en resa långt innan man åker. Det är lika mysigt som själva resan. En karamell att suga på! Till helgen fortsätter vi julförberedelser.

I morgon är det onsdag, måndag och tisdag är klara denna vecka. De är de tyngsta dagarna för mig detta läsår, sedan rullar det bara på av farten. Trots att jag jobbar sent på de flesta fredagarna känns det ändå inte lika tungt som måndagarna och tisdagarna. Kanske för att man vet att fredagkväll är ledig och en helg väntar runt knuten.

Inga kommentarer: