tisdag 8 november 2016

Kurs i Hyllie


Kallt har det blivit. Brrr! I morse var det -7° när jag gick till bussen. Ja, bussen! Idag tog jag bussen och tåget till Malmö. Det händer väl nästan aldrig. Men idag skulle jag till Hyllie på facklig kurs och parkeringsbiljetten skulle bli dyr. Så jag traskade till bussen i morse i isande kyla men solen var på väg upp och jag fick klä mig i min sköna kappa, halsduk och t o m mössa. 

Jag kunde lyssna på min bok så resan till stan gick snabbt och jag behövde bara vänta 10 minuter innan tåget kom. Vips var jag i Hyllie!

Dagen blev lång men matnyttig och intressant. Rena korvstoppningen men det bjuds ju både på förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsgott och vi får inte glömma mjukglassmaskinen som alltid står laddad.

16.36 gick tåget hem och när jag kom hem vid 17.30 hade jag lyssnat färdigt på Elena Ferrantes bok, Henne nya namn. Åh vad den var bra! Del 3 är inte ens översatt ännu så den får jag vänta på. Jag har ju 2 bokklubbsböcker att sluka före den  30 november.

Idag ska det kanske komma snö men det blir nog regn.

Inga kommentarer: