måndag 14 november 2016

kaffe är gott!


Just nu dricker vi supergott kaffe. Vi dricker alltid eller oftast Zoegas kaffe och jag provar lite olika sorter. Var gång vi kommer tillbaka till Mollberg blandning så säger vi jämt "Åh vad gott kaffe!". Min svägerska dricker smaksatt kaffe med förtjusning. Det kan jag inte förstå mig på. Kaffe ska smaka kaffe. Te däremot kan jag dricka i olika smaker. Men även när jag dricker te föredrar jag vanligt svart te, fast just nu är min favorit ett grönt te med citrus.

Varje morgon kommer jag tidigt till jobbet. Min kollega Magnus äter alltid frukost på jobb och han har som vana att sätta på en kanna kaffe till mig och mina kolleger. Det är en så trevlig start på dagen. Vi är ett gäng som samlas i fikarummet, dricker kaffe och småsnackar innan vi ger oss ut i klassrummen.

Vi har haft många och långa diskussioner om kaffekokaren på jobbet ska få vara kvar när vi har kaffemaskiner. Vi var en hel del som ville koka vårt eget kaffe men skolledningen sa nej. Oj oj oj vilket liv det blev. Det blev en förhandlingsgrej och jag fick gå in till chefen och berätta vad de sa nej till. Till slut kapitulerade skolledningen och nu får vi behålla vår kaffebryggare.

Dagen idag har gått i ett. Måndagar är en evig konferenseftermiddag och idag slog det rekord med 4 konferenser under 4 timmar i sträck. Jag kom inte hem förrän närmare 18 men då hann jag in och handla på mig lite mjölk.

Mannen och dottern var på ett jobbmöte i stan. Dottern har anmält sig som reklamutdelare men om det blir av, vet vi ju inte. Hon hann precis hem för att byta om och sedan var det träning för hennes del. Mannen körde. Jag packade de Traderavinsterna som blev klara i går. Hälften blev sålt och 1 tusenlapp kom in.

Nu har jag slagit mig ner i soffan och tittar på nyheterna och dricker en god kopp kaffe.

Inga kommentarer: