fredag 29 december 2017

Storhandlat och Mad Men

I förmiddags tog jag det lugnt drack kaffe och tittade på ett avsnitt Mad Men. Jag och mannen såg serien för länge sedan men såg inte det klart så nu tittar jag på den igen. Underbar miljö men oj oj oj som det var. Vilken kvinnosyn!

När jag hade ätit lunch, omelett med ost så åkte jag till Willys för att handla hem det sista till nyårsfesten. När jag var där så fick jag feeling och storhandlade. Jag kom på både det ena och det andra som saknades hemma och så handlade jag hem kyckling, falukorv, renskav, fisk och tonfisk.

När jag kom hem och var klar med all inpacking, så planerade jag matlista och kom fram till att nu har vi mat hemma till den 20e januari och allt är planerat och klart. Jag behöver bara handla hem mjölk och lite färskt frukt och grönt, eventuellt lite mer ägg. Så bra! Mycket tid insparad!

Jag hann med ett avsnitt till av Mad Men innan jag lagade mat till familjen. Idag blev det lax under majo-osttäcke med kokt potatis och gräddkokt spenat.

Ja tvättkorgarna är också tömda, all tvätt är tvättad. Nu ska jag inte tvätta mer i år!

I kväll blir det På spåret. Hoppas det inte blir så svårt som förra veckan.

Inga kommentarer: