lördag 2 december 2017

Sjöng in advent


Jag älskar lediga dagar!

Idag började som jag brukar på lördagar med ett powerpass. Vår tränare tyckte vi skulle köra ett gammalt pass, så vi körde en timme volym 13. Mycket ben och mage så det kommer att kännas i morgon tror jag. Jag får se om hon kör samma på onsdag då hon vickar på onsdagspasset. 

Innan jag körde hem var jag inom på Willys och veckohandlade. Det är så svårt att handla där nu. De bygger om och och varenda gång jag kommer dit har de bytt plats på hyllsystemen. Det är inte lönt att fråga om hjälp heller för personalen är lika förvirrade. Men det blir nog bra när det blir klart men det dröjer 14 månader till!!!

När jag kom hem väntade jag att duscha för jag hade innan träningen bränt in såpa i ugnen och passade nu på att skura den. Ugnen var inte så smutsig men glaset kunde man inte se igenom och det kan man nu. Jag lagade lunch, äggröra och bacon, och åt i min ensamhet. Mannen jobbade lite och dottern var med kompis på Nova. Jag pratade också länge med Gerd i telefon innan jag duschade och hängde tvätt och slängde in ny tvätt i maskinen.

Jag hann med en kopp kaffe innan jag tog en promenad till kyrkan. Idag skulle vi sjunga in advent. Jag är ju inte alls kyrklig av mig men att höra advent- och julsånger i kyrkan under december är ett måste sedan barnsben, annars blir det ingen riktig jul. I kyrkan var det jag och en massa pensionärer. Nä det var några till som jag kände igen i min ålder. Timmen var fin och nu har jag fått i mig dagens jul.

Mannen och dottern hämtade upp mig på vägen hem.

I dag åt vi god vitkålsgratäng och entrecote men bara jag och mannen. Dottern skulle hem till Elli och laga mat där. 

Inga kommentarer: