fredag 22 december 2017

Nu är allt klart!


Åh det är så mysigt att ha mamma och Sven hos oss igen!

De kom lite försenade i går men vid 22 var de hemma hos oss. Ä-sonen kunde också få lift från stationen för han kom från jobb. Hemma hos oss åt han lite medan vi andra tog macka och eller lussebulle med kaffe eller te. Det var sent så snart hade vi gått och lagt oss.

I morse åkte mannen till jobb, jag och mamma hann sätta på kaffet innan Sven kom ner och de käkade frukost och jag drack kaffe. Mamma och Sven hade som vanligt med sig köttbullar till julbordet med de hade lagt ströbröd i. I morse var de så snälla så de gjorde en omgång köttbullar till mig också utan ströbröd. När de pysslade med det åkte jag och handlade julklappar.

Jag hängde på låset när Nova öppnade. Jag var snabbt klar och 20 minuter senare när jag lämnade området var nästan hela parkeringen redan full. Gud vad skönt att jag hann före allt folk. Glad i hågen av att sparat så mycket tid åkte till Lidl. Där skulle jag inte ha så mycket så det gick också snabbt.

Jag skulle ha desto mer på ICA och jag hade en 10%-rabattcheck på hela köpet där och dessutom skulle jag beställa kött till annandagen. Nu var vi många som skulle handla där. Där tog det tid! Jag träffade Anne och vi pratade så det drog också ut på tiden och till sist skulle jag hämta paket och det tog också sin tid.

Men jag var hemma igen strax efter 12 och nu behöver jag inte handla mer före jul! Härligt!

Mamma och Sven åkte för att hälsa på en vän i Råå och de blir kvar över natten, så vi ses i morgon igen. När de åkte bakade jag ostplättar och fröknäcke och blandade ihop min sockerfria rödbetssallad.

Jag har också slagit in alla paket och lagt under granen. Nu kan julefriden komma!

Inga kommentarer: