måndag 25 december 2017

Juldagen


Det blev sent igår och därför började dagen sent idag. Mysigt!

Vi har fikat, ätit i omgångar och pratat mycket. Någon har läst lite, någon har tittat på tv och någon drack ännu mera kaffe.

Strax efter lunchtid började jag känna mig rastlös och då fick jag med mig mamma på en 1 timmes promenad. Lite blåsigt men skönt att komma ut och röra på sig lite.

Barnen har kommit hem i omgångar och hämtat sina julklappar eller bara kom inom på sin promenad.

Vi samlades för att spela Monopol och vi höll på i över 2 timmar men fick avbryta när vi började bli hungriga. Idag gjorde vi det enkelt för oss och plockade fram alla julmatsresterna från i går. Nu är den mesta sillen slut, varmmaten likaså och den goda rödbetssalladen. Jag får göra ny i morgon.

Efter maten spelade vi allihop Plump och dottern vann.

Vi har en julkapp utan etikett kvar och det är ingen som vill kännas vid den. Hm......!

God fortsättning alla!

Inga kommentarer: