onsdag 20 december 2017

Är ni klara?

Är ni klara med allt inför jul?

Jag har varit noga med att göra något juligt varje dag i december. Jag njuter av julen och snart, snart, snart är det julmånadens höjdpunkt, julafton, juldagen och annandagen. Nu känns det så nära att jag vill stoppa tiden lite. Jag vill inte att helgen kommer för då är snart julen slut!

Men i morgon är det avslutning i kyrkan med eleverna och kollegorna och efter det får vi vår julklapp och sedan är vi bjudna på jullunch på Rådhuskällaren. Vi kollegor ska sedan ut och ta ett par glas vin eller öl och fira att vi har julledigt. Roligt!

Idag handlade dottern lite julklappar. Hon har ju redan jullov. Jag körde till Nova efter jobb och mötte henne där. Vi gick en runda tillsammans och jag köpte någon julklapp till.

Jag är inte klar än. På fredag ska jag ut på julklappsjakt, fast jag tror att jag har koll. Bara det inte är slutsålt i butikerna, då blir jag stressad. Jag ska också handla det sista i matväg till helgen. Men det är faktiskt inte så mycket. Det mesta finns redan hemma. Skönt, för det är väl kaos överallt på fredag.

Ikväll har dottern hjälpt till en del så nu är badrum uppe också städat och tvätten som låg i tumlaren är vikt och inlagd. I natt sover hon hos kompis.

Ä-sonen kom hem om i kväll efter sina jobb och åt lite mat och tog en kopp kaffe. Mysigt!

Inga kommentarer: