tisdag 28 mars 2017

vårskor....

Mina lektioner flöt på bra idag. Eleverna var skärpta och jobbade på bra. Härligt!

Jag blev uppkallad till min rektor idag på lönesamtal. Jag blev glad. Jag får en bra lönehöjning.

Efter jobb åkte jag direkt till Nova för att bli fin i håret. Det blev färg och klippning. Nu är jag inte gråhårig mer utan brun/blond. När jag var klar gick jag en runda för att kolla in vårmodet. Jag blev inte ett dugg sugen på att handla.

Men jag gick in till Stadium för de hade köp 3 par skor och betala för 2. Dottern sa att hennes fötter hade växt. Jag kände mig som en snäll mamma och köpte 1 par löparskor, 1 par rosa sneakers och 1 par vita converse, 1760kr. När jag kom hem passade inte det unga damen. I stället för att få tokbryt lyckades jag att övertala henne att följa med och byta till skor hon ville ha.

1 timme senare i åkte vi därifrån med 1 par vita converse. Alla andra skor hade något fel. ALLA andra skor..... Men jag låtsades som hon inte alls var besvärlig. Vi fick med ett par träningsshorts också.

Hemma gjorde dottern en mycket god fruktsallad med banan, äpple,mango, melon och apelsin. Tidigare under dagen hade hon bakat morotsmuffins också så vi hade lyxfika.

Inga kommentarer: