torsdag 23 mars 2017

Snart är denna vecka slut. Vad hände md fånga dagen?

Man säger: "fånga dagen". Vad betyder det? Ska man hinna göra så mycket som möjligt på en dag? Om man inte gör det är, är det dåligt då? Ska man fylla dagen med så mycket positiva saker/upplevelser man kan? Om man bara har tråkigt, är man misslyckad då?

När jag känner mig trött vill jag bara att dagen ska ta slut och jag vill bara ha kväll. Jag vill inte fånga något. När jag är trött vill jag bara få slut på arbetsveckan och få helg. Då förlorar jag ju en massa dagar. Hur får jag tillbaka dem dagarna? Det får jag ju inte. Hur gör man för att fånga dagen när man inte orkar?

Jag skulle behöva lite ledighet. Men det är ju snart påsklov. Skönt! Och efter påsklovet rusar tiden fort och vips så är det sommarlov. Hm, ja just det... fånga dagarna där emellan var det. Svårt!

Idag överraskade dottern i varje fall med att baka goda nyttiga morotsmuffins. Gott!

Till helgen ska jag planera och fixa lite till den 7e.

Inga kommentarer: