tisdag 21 mars 2017

Avståndet litet men stort


Att resa från plats till plats kan vara så spännande. Jag brukar tänka efter en förflyttning: "I morse var jag ..... och nu är jag här". Jag var på så många platser, vanliga och vanliga i helgen att det känns som om tidsspannet varit längre än några dygn, Det känns som jag dessutom har rest väldigt mycket bakåt i tiden också. Det har pratats mycket minnen i olika grupper. 

På begravningen blev det faster Britas tidsresa men också mina egna minnen aktiverades. Hos min morbror och moster var det också många tidsresor bakåt i tiden. Men vi pratade också framtid. Den är oviss men lite måste man ju försöka styra upp. Fast är man gammal har man inte så många val. Jag och Henry pratade en del framtid men den är ju så annorlunda än vad han hade tänkt sig. Det är svårt att tänka om.

Hos svägerskan blev det mest prat om framtiden. När man är yngre är det spännande att tänka framåt och planera. Vi pratade en del New York, som är vår nästa framtidsgrej. Men vi pratade också andra framtidsplaner. Vi får väl se hur det blir med allt.

Helgen har gjort mig lite omtumlad och omskakad. Många känslor och tankar i omlopp. Det kändes lite surrealistiskt att vara som vanligt på lektionerna bland eleverna. 

Inga kommentarer: