lördag 25 mars 2017

Vår


Härligt med våren. Automatiskt kommer alla ut och t o m barnen vill leka ute. Lillkusinen hade ingen som kunde vara med henne idag så då fick vi vara med henne. Jag hämtade henne och hon hängde med mig och handlade på Willys. 

När vi kom hem tog vi ut innebandymålet och bollarna och hon tränade ett bra tag på att skjuta skott i mål, sedan spelade hon och jag först till 20 mål. Hon vann, 20-18. Dottern delade reklam så jag och lillkusinen fick hänga. Eftersom det är våffeldagen idag gick vi in och gjorde smet och gräddade våfflor.

Det var gott! Vi hade jordgubbar, sylt, grädde och glass att lägga på våfflorna. Jag tycker att grädde med mammas jordgubbssylt är godast. Det tyckte alla. Så nu är jordgubbssylten slut. (note till min mamma ;-))

Nu är flickorna ute och spelar basket. Mannen var i väg innan och handlade en ny basketboll.

I kväll blir det köttfärssås och pasta, sedan åker lillkusinen hem.

Inga kommentarer: