tisdag 3 augusti 2010

Njutardagar

Jag går och njuter av mina sista semesterdagar. Varje kväll (natt) när jag lagt mig planerar jag i mitt huvud vad jag ska göra nästa dag. Jag tänker städa, stryka, baka, fixa här och där och bara göra nytta. När väl dagen kommer så verkar allt det där duktiga såå tråkigt.

I stället blir det kaffe under parasollet länge med dagstidningen, småprat med grannarna, pulande med mina blommar, fika med ungdomarna, läsa tidning (Tara) i solstolen, surfa på nätet litet och annat småt och gott.

Men jag får inget dåligt samvete. Jag bara njuter. På kvällarna har det blivit en del film med mannen och ungdomarna.

Våran nya njutarsak denna sommaren är Ben&Jerry glass. Y-sonen och flickvännen äter massor med B&J och vi har smakat och hakat på. Alla har vi våra favoriter. Mina är Chocholate fudge brownie och fishfood. Mannen gillar cheesecake strawberry och cookie dough. Vilken är din favorit?

I går fick jag åtminstone bort min strykhög. Jag ställde mig på uteplatsen och strök och kunde samtidigt stå och prata med grannar som gick förbi.

Idag ska jag till stan och göra en del ärenden. Jag vill baka men vår ugnsknapp som reglerar ugnsvärmen har lossnat så jag måste vänta tills den fungerar igen.

En annan njutarsak jag har för mig är att lyssna på sommarpratare i webben på natten när alla har gått och lagt sig. Underbart att i nattens mörker sitta och lyssna på människors berättelser.

4 kommentarer:

madde sa...

mmmmmmm
cookie dough är fantastisk......
men din favvo är också guda god.
jag vill testa mangosorbén.....den låter toppen

madde

Fotograferande Maria sa...

Hej! Låter underbart! Vi har inte ätit Ben och Jerry glass,,,, än Men vi borde kanske??

Kram / Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anonym sa...

Mmmmmmm va gott det låter. Jag gillar glass med kolasås! Är det din man som brukar handlatill dig?

Greta

AnnaSv sa...

Härligt att njuta ordentligt! Du gör HELT rätt! =)