lördag 28 augusti 2010

brunch på stan

Igår dekade ja tidigt. Orkade bara läsa lite för dottern sedan somnade jag.

Klockan 7.30 vaknade färdigsoven. Typiskt! Sovmorgon och jag är vaken. Men då tänkte jag utnyttja dagen. Mannen var redan uppe och vaken och han hängde på att vi skulle göra nytta. Vi planerade att ta ut allt ur förrådet och sortera där. Men när vi klev ut på altanen kom regnet. Hm... vad göra? Ville fortfarande få något gjort, så jag bakade 40 grahamsbullar i stället.

12.30 var jag på brunchträff med Anna, Maria och Lotta. Det var ett kärt återseende. För 21 år sedan träffades vi i Thailand, Australien, Nya Zeeland och sedan intensivt under några år hemma i Sverige. Vi bildade familj under samma period, fick barn och var på varandras barndop och bröllop. Men vi bor på skilda platser i Sverige eller jobbade utomlands, så det blev svårare att få ihop oss alla 8 familjer samtidigt. Men idag fick vi ihop 4 av oss 8 tjejer.

Härligt möte. Vi är som då och ändå inte. Livet har präglat oss med allt vad det innebär. Ändå är vi så nära varandra och viktiga för varandra.

4 timmar senare var jag fylld med energi, glädje och tacksamhet.

Hemma blev det bråk direkt mellan mig och undomarna. De hade inte gjort vad de skulle och jag blev trött på att de bara är nonchalanta. Vi bråkade, pratade och de lovade bättring.

Ikväll grillade vi och åt ute tillsammans och tidigare bråk var glömt. Skön avslutning på denna dag. Kommer att bli tidig kväll i dag också.

Inga kommentarer: