fredag 27 augusti 2010

härligt med fredag

Det finns inget som är så härligt som fredagar. Redan när man vaknar så är det en annan stämning. Allt är lite lättare och gladare. På jobbet är alla lite smittade av fredagskänslan.

Jag slutar tidigt på fredagar. Underbart!

Jag är så nöjd med min klass. De är så goa mina ungdomar. De har redan landat i klassen och alla verkar tycka att vi är en bra grupp. Alla såg glada ut i ögonen när vi skiljdes åt. Härligt!

Jag och mannen gick och till vår lokala Ica och veckohandlade. Vi skulle inte ha så mycket så vi tyckte det var ok att betala lite mer och vara nära. Där rådde också ena fredagsstämningen. Alla var glada och vi träffade på en hel del bekanta. Så mysigt att gå och skoja och prata med flera. T o m kassörskan är fredagsglad.

Ikväll satt vi ute och åt, kanske sista kvällen denna sommar. Åtminstone utan tjocktröja eller plädar. Ikväll festade vi på lax med fetaosttäcke, potatis och sallad. Jag tog 1 glas (;)) vin till.

Nu har vi landat i soffan och ungdomarna är på väg ut. Skönt att bara få vara hemma. Förkylningen har blivit bättre men denna helgen måste bli lugn så ja känner mig pigg nästa vecka.

Ha en härlig fredagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ;) Jag ska ta ett NU och igår var det 2 ;)

AnnaSv sa...

Visst är det något magiskt med fredagar! Min äldste son sa är han var yngre att fredag var den bästa dagen. på frågan Varför? svarade han: För då vet man ju att man är ledig två dagar!

Krya på dig och ha en härlig helg!

Kram,
AnnaSv