söndag 22 augusti 2010

Födelsedag


Nu är det söndagskväll och den här helgen kan bara sammanfattas med ett ord, födelsedagsfest.

I fredags fyllde ju sonen 16 och vi hade fest med 30 gäster. Vi åt hamburgare och man fick bygga sin egen hamburgare, öl eller vin till. Vi dukade ute och fick använda gården utanför vår uteplatsgräns så att alla fick plats. Det blev lyckat! Det kom några regndroppar men efter att flyttat in några utemöbler in till vardagsrummet och konstaterat att det var för varmt inne och att regnet slutade så flyttade vi ut allt igen. Sonen fick ihop en hel del pengar, så nu har han kanske pengar till sin stationära dator.

Lördagen bestod av sen frukost på uteplatsen. Barnens stora kusiner Z och E 20, sov hos oss medan mannens syster, man och 3 barn bodde på hotell denna helg. Vi shoppade lite i stan innan det var dags för nästa fest. S fyllde 16 och vi var där helga gänget. Det blev en rolig fest t o m med dans på natten. Kul! Vid 12-slaget sjöng alla för mig. 2 timmar senare var alla hemma igen. En del av ungdomarna hade varit på festivalen i grannstaden och lyssnat på några band.

Idag blev jag hyllad av mannen och alla ungdomarna som kom och sjöng för mig. Mysigt! Jag har fått massor med fina presenter denna helg. Svarta läderstövlar från mannen, pocketböcket från sönerna, keramikvas från dottern, "Singin in the Rain"- biljetter till söndagen den 5/9 från familjen. I oktober ska jag se/höra Björn Skifs, det såg pappa och hans fru, brodern och hans familj. Jag fick också vin, choklad, vinglas, presentkort på bodyshop och presentkort på Lindex, som jag snabbt förvandlade till ett par svarta jeans och en vinröd rutig skjorta.

I eftermiddags bjöd jag på tacopaj och spenat- och ostpaj.

Nu ska jag försöka samla ihop mig och ladda inför en ny vecka. I morgon kommer mina elever!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

GRATTIS i efterskott! Vad tråkigt att jag missade detta inlägg, jag hade gärna velat gratta dig på rätt dag. Jag har haft en väldigt intensiv vecka så jag har inte hunnit med att läsa några bloggar. =(

Många sena grattis-kramar!