söndag 18 september 2016

Pappas födelsedag


Facebook har delat mina minnen som jag delat denna dag under 7 år. Alla minnen handlar om att jag just denna dag var hos pappa och grattade honom, utom i förra året. Han sista födelsedag var jag inte närvarande. Jag var i London och ringde inte ens honom för jag glömde det i Londonvimlet eller under "the Lion King". Jag kom på det dagen efter men tänkte att jag ringer honom när jag kommit hem igen. Det gjorde jag, men ändå. Hans sista födelsedag var jag inte där. 

Jag pratade med honom någon dag senare och jag berättade om London. Inte visste jag då att det skulle vara sista gången som vi faktiskt pratades vid.

Idag känns det tungt i hjärtat. Pappa är inte här men vi kände hans närvaro allihop.

Vi samlades vid pappas sten idag och pratade med honom lite sedan åkte vi hem till Gerd och åt söndagsmiddag. Gerds goda lasagne, sallad och drack lite vin, kaffe och tårta på det. Som vilken födelsedag som helst, fast utan pappa. Vi hade en fin eftermiddag/kväll tillsammans. Livet går ju trots allt vidare och vi fann tröst hos varandra och mycket kärlek och glädje.

Inga kommentarer: