fredag 2 september 2016

Äntligen fredag

Dagen har gått i ett. Jag har knappt hunnit sitta ner 1 minut. Rasterna på jobb blev upptagna med en massa tjafs. Just nu har vi en hel del personal på skolan som beter sig som barnungar och eftersom de är vuxna får man inte säga till dem att skärpa sig för då blir de kränkta. SUCK! Det är inte pedagoger denna gång.

Vi har en tjuv som stryker omkring på skolan också. Det är olustigt och obehagligt. I går snodde han/de flera gamla datorer. Vi har en för stor skola som står öppen för för många.

PÅ väg hem handlade jag det sista till morgondagens brunch hos Eva. Hemma igen fikade jag och dottern och pratade konfirmation. Hon funderar på om hon vill konfirmera sig. Jag anmälde henne till två olika. Båda börjar på tisdag så hon får bestämma sig snabbt. Helst skulle hon vilja gå på läger i flera veckor och sedan konfirmeras men det går jag inte med på. Då missar vi Spanien och det går jag absolut inte med på. Ska hon konfirmeras får hon göra det under skolåret.

Hon och 3 tjejer i klassen ville gå på bio i kväll. Det ville hon redan i veckan men filmen börjar inte förrän 21.30 så det fick hon inte. Idag är det ok. Hon såg att biljetterna höll på att ta slut så jag fick avbryta mitt matfixande och köra ner till stan och handla biljetter.

Nu är de på plats och jag ska hämta dem 23 i stan. Det blir bra. Jag har fixat allt i matväg till i morgon och lagt bubbel på kylning. I morgon klockan 10 beger jag mig hemifrån och hämtar upp kolleger på hela stan innan vi åker ut till Klagshamn och dricker bubbel och äter lunch.

Mannen är visst ute med jobb. Han har nog kul för han är inte hemma ännu.

Inga kommentarer: