tisdag 27 september 2016

Fredrik Lindström och bokklubb

I morse lyssnade jag på Fredrik Lindström som höll en underhållande och intressant monolog om språket och språkets utveckling. Han pratade i en dryg timme.

Vi har studiedag idag. Vår skola är full med lärare som kommer på föreläsningar. Jag  gick bara på en föreläsning för att sedan sitta på jobbet och jobba ikapp. Det var lugnt och skönt inne hos mig.

Klockan 15 fick jag läsårets första massage. Härligt! Sedan blev det kaffe med kolleger innan Birgitta kom. Hon åkte med mig till Annika där vi hade bokklubb.

Så roligt det är att komma hem till någon som man pratar mycket med varje dag om allt i livet men aldrig har har varit hos. Bilden blir komplett när man får se hemmet. Vi fick god lasagne och äppelkaka till kaffet.

Vi pratade om allt men också boken. Den tyckte vi alla om även om vi tyckte den var lite knepig här och där.

Inga kommentarer: