onsdag 28 september 2016

Idag kom hösten

Det dröjer lite till innan löven byter färg men det börjar nu. Snart är allt så gul-rött-orange-vackert. Idag sjönk temperaturen men jag går fortfarande utan strumpor i skorna. Jag ska nog stå ut månaden ut.

Jag tänker mycket på min fina exkollega Eva som har en dotter som är döende i cancer. Unga människor ska inte få dö i sjukdomar. Unga människor ska leva och må bra. Jävla skitsjukdom! Så maktlös jag känner mig när man bara kan stå bredvid och inget kan göra. Jag har min fina kollega som har en cancersjuk pappa var tid också räknas ner. Dotterns bästa vän vars mamma har jävla skitcancer. Jag önskar jag kunde göra något. Det är skit att se hur de som står mig nära må skit. Usch!

Ikväll blir det potatis- och purjolökssoppa och äpplekaka med vaniljsås. Dottern tränar så mannen kommer fara iväg och skjutsa.

Inga kommentarer: