onsdag 14 september 2016

Facklig grundkurs och rapportskrivandet

Helt otroligt att vi har 25 plusgrader fortfarande! Underbart!

Dagen har varit fylld med korvstoppning, facklig korvstoppning. Jag gick på facklig grundkurs del 1,  Jag gick del 4 och 5 i våras och ska gå del 2 och 3 senare i vår. Det var mycket korvstoppning med ändå mycket matnyttigt. Jag kan ändå inte låta bli att bli irriterad på att de som föreläser är f d lärare och att de då kan stå och föreläsa utifrån PowerPoint sidor rätt upp och ner. Jag hade önskat lite mer bryta ner i mindre grupper och "lösa" fiktiva problem. Det hade gett mig mycket på ett roligare sätt.

Jag hann bara ut från lokalen för att upptäcka att Ä-sonen ville ha hjälp med sin rapport. Självklart rycker jag ut. Han hade fastnat och behövde lite hjälp att komma loss. Men jag hör hur mycket han kan. Han lär mig jättemycket. Vi satt tillsammans i 3,5 timme. Han berättade, formulerade sig muntligen för mig och skrev sedan ner. När jag inte förstod förtydligade han och när ha inte förstod handledde jag honom. Nu ser jag slutet i rapporten, hoppas han också gör det. På fredag kalkylerade vi att den ska vara klar.

Jag tog en promenad i mörkret hem och är förstummad över att man går barbent och i kortärmat ute utan att frysa.

Inga kommentarer: