fredag 8 juli 2016

Fredag med kyckling


Idag har jag tvättat, tvättat och tvättat. 12 maskiner hemma och i tvättstugan blev det totalt och hela badrummet är pyntat med tvätt på tork. 

Men jag har också hunnit med att handla en sväng på Nova. Dottern ville köpa en extern hårddisk, jag skulle köpa present till lille Kalle som fyller 1 år i morgon. Mannen ville kolla efter skor. Mannen kom hem tomhänt men var inom Hedbergs och bokade tid till bilservice. Jag hittade present till Kalle, 2 klänningar till mig, 1 kjol till mig, 1 topp till mig, 3 par trosor till mig och 1 par svarta Rieker-skor till mig. Vi möttes i matplatsen och köpte lunch till oss. Mätta och belåtna körde mannen hem mig via jordgubbsståndet och sedan fortsatte han och dottern på extern hårddisk-jakt medan jag bytte tvätt i maskinerna.

När vi var på Nova fick vi sms från y-sonens flickvän om vi ville komma på middag i kväll. Så trevligt! Det ville vi. Därav jordgubbarna som vi tog med till dem.

Flickvännens mamma och lillebror var också där och vi fick god kycklingrätt i ugn med ris och sallad. Gott! Vi hade mycket att prata om och vi visade foto på våra semesterresor, Kreta, Turkiet och Prag hade vi varit i sedan sist vi sågs.

Inga kommentarer: