onsdag 8 juni 2016

Student utsläpp!


Hela eftermiddagen kvällen har varit i stundentanda. Min 3a slutar skolan och är nu flygfärdiga till nya upplevelser i livet. Trots ramadan kom faktiskt 12 av 18 elever. De ruckade lite på reglerna idag.

Vi tränade på studentsången, tittade på film om våra 3 år tillsammans, fotograferades i massor, höll tal för varandra och sjöng och dansade före vi åt sista måltiden tillsammans. Innan utsläppet på trappan samlades vi i klassrummet och eleverna kunde vinka till sina nära och kära utanför. 

Blåsorkestern gick först och alla vi andra elever, lärare och anhöriga marcherade mot drottningtorget där lastbilar och pimpade bilar stod och väntade på eleverna. Jag kunde krama mina elever och önska dem en fartfylld kväll sedan tog jag bussen hem. Nu är jag helt lomhörd.

Hemma hade mannen klar. Åh så gott!

Inga kommentarer: