tisdag 14 juni 2016

Regn och skolavslutning


Idag började dagen tidigt med att hämta betygen på kansliet och snygga till i klassrummet till vår sista stund tillsammans. Vi gick tillsammans till grannskolans aula för vår kyrka renoveras så vi kan inte vara där. 

När vi sjungit Den blomstertid nu kommer, blev det kramkalas och sedan kom regnet. Typiskt! Nu börjar svenska sommarvädret. Fast om det bara är några dagar med regn så är det bra, för naturen behöver verkligen regn.

Vi personal blev bjudna på smörgåstårta och sedan slutade arbetsdagen.

Jag lovade att hämta Y-sonen på jobbet idag. Han slutade 14.36 så när jag hämtat honom körde vi till mannen och hämtade upp honom också. När jag ändå höll på så hämtade vi upp flickvännen också på vägen som slutade 15 idag. Hemma hoppade mannen ur bilen och dottern in i bilen och vi åkte till Nova. Jag köpte ett stort kort till Eva till i morgon och dottern fick en NY-keps och nya gummistövlar.

Hemma gjorde jag kycklingwok, sedan en ost- och spenatpaj som jag ska ha med till morgondagens knytis, slog in Evas present och skrev in alla 107 namn i kortet.

Nu ska jag planera vad jag ska ha på mig i morgon på dagen då det är vanlig arbetsdag 8.30-16.30 och vad jag ska byta om till efteråt då vår fest för Eva startar direkt efter.

Inga kommentarer: