fredag 8 april 2016

Och så var det helg igen....

Åh så är det fredagkväll och vi har hela helgen framför oss. Härlig känsla! När allt var klart på jobbet och måndagens material var framplockat körde jag hem och klockan var bara 13.30. Jag helghandlade innan jag kom hem. Vi ska ju ha barnen här hemma i morgon på middag för att fira mannen lite.

Jag var i slutet på min bokklubbsbok som vi ska prata om på måndag, så jag gick upp och läste ut den. Det är så härligt att jag läst 3 romaner nu på 1 månad= mindre candy chrash och mera äventyr. Öppnas i händelse av min död, av L Moriarty. Den var underhållande. Jag kände lite extra för den för den utspelar sig i Australien, Sydney och Mellbourne, så jag kände mig lite hemma. Dessutom förekommer minnen från 1989 från Berlinmurens fall. När jag åkte i taxin från Sydneys flygplats in till stan hörde jag just den nyheten att Berlinmuren hade fallit. Det kändes så orealistiskt och otroligt. Jag hade varit ute på resande fot i nästan 3 månader och hängde inte riktigt med vad som hände i Europa.

I kväll gjorde jag strips på palsternacka, potatis, morot och sötpotatis i ugnen och stekte hamburgare på kravnötfärs (dotterns uppmaning) som vi festade på. Mannen uteslöt brödet, jag uteslöt 1/2 brödet och dottern uteslöt sötpotatisen.

Nu är det handboll på tvn som gäller.

Inga kommentarer: