söndag 24 april 2016

umgänge hela dagen


Vi har haft en mysig dag tillsammans allihop. Jag hann äta gröt, koka kaffe, byta tvätt i maskinerna och läsa tidningen innan de andra kom ner. Vi åt frukost länge. Klockan 12 kom storkusinen S till Lund och vi hämtade henne.

Fika.

Vi spelade HINT. 

Jag lagade kycklinggryta med ris, då var de kusinerna ute i solen och lekte. När vi sedan hade ätit slog vädret om och det började t o m snöa. Då åkte svägerskan och småkusinerna hem.

Mannen fixade kvällsmaten i kväll, varma mackor. Note till mig själv: ät inte bröd. Magen svällde upp men jag hade inte ont.

Mästarens mästare i tv-soffan. Nu kollar de andra på en Falk-film. Jag ska byta mera tvätt i maskinerna. S ska duscha inför morgondagens operation. Hon sticker redan 6.20 i morgon bitti. Mannen hämtar henne på tisdagmorgon när hon skrivs ut.

Nästa vecka har jag sjukt många NP att rätta plus att jag fortfarande har min uppgift till fredag att göra. Puh!

Inga kommentarer: