tisdag 5 april 2016

Nu börjar det....

Nu har jag börjat med NP-cirkusen. 3orna denna veckan och 1orna nästa vecka och när 1or och 3orna är klara då ska prepparna ha NP.

Nu kommer jag och eleverna veta att vi lever. Det kostar mycket energi, svett och pust och stön. Man är helt slut efter allt. Skönt att jag inte har studentfester eller annan fest i familjen som tar tid.

Jag håller ju på att planera 1 fest. Min bästa kompis sedan 17 år på jobbet går i pension till sommaren och all personal ska ställa till en hejdundrande fest för henne. Det krävs ju en hel del planering men jag är inte ensam. Vi är 4 som jobbar ihop. Skönt!

Idag har jag provat en ny ingrediens.
Panko, asiatiskt ströbröd, brödflingor. Jag panerade fisk idag. Först i mjöl, sedan i ägg och sist i panko och stekte i smör. Det blev krispigt och gott. Till det hade vi spenatstuvning och potatis medan mannen åt kycklingfilé i stället för fisk och kokta grönsaker i stället för potatis.

Inga kommentarer: