tisdag 12 april 2016

Maskeradbalen

Ikväll var jag med 2 kolleger och 5 elever på Malmö Opera igen. Denna gång såg/lyssnade vi på operan Maskeradbalen. Otroligt starkt av ungdomarna att orka sitta som klistrade och beté sig exemplariskt. De tyckte det var svårt att hänga med. De sjöng på italienska och textremsorna bytte text snabbt. Men de tyckte också det var coolt att ha sett/lyssna på opera.

Jag tyckte det var mycket vacker musik och det var mycket duktigt folk på scenen men opera är inte wow för mig. Nu har jag varit på 3 st och visst är det vackert men inte wow.

Innan operan var jag och Cici hemma hos konstnären Peter Sternäng. En mycket sympatisk och trevlig man som hade massor med kul tavlor i sin ateljé. Han bjöd in konstföreningen på samkväm till hösten. Han visar och berättar om sin konst och vi dricker vin och lyssnar.

Inga kommentarer: