tisdag 3 januari 2012

Vardag men fortfarande lat

Vi lever på nätterna och gör inget på dagen. Det är härligt med jullov!

Jag skulle göra lite nytta men fliten lyser med sin frånvaro. Jag ska ju inte påstå att jag anstränger mig speciellt mycket för att ändra på mig heller.

Jag, sonen och mannen var i stan på samtal och så passade jag på att handla grönsaker billigt. Alla i familjen tycker om grönsaker och det är jag glad för. Det har inte alltid varit så.

Det här jullovet är nog det hälsosammaste lov vi haft. Vi har nästan inte ätit något socker denna ledighet och ingen har frågat efter det heller. Yngsta kusinen sa förstås till mig i fredags att han brukade ha fredagsmys på fredagar och när han sa det var det fredag. Men han köpte att det inte blev gotter och han hade somnat när vi andra drack te och åt lussebullar.

Ute stormar det och regnar igen! Skönt att bara kura hemma.

Inga kommentarer: