onsdag 18 januari 2012

Polishögskolan

Idag och i morgon är mannen också lärare. Denna gång kunde han unna sig lyxen att flyga fram och tillbaka så han kommer hem lagom till middagen i morgon.

Onsdagar är ä-sonens matlagningsdag. Idag har han nog glömt bort det för han har inte kommit hem ännu. Frågan är. Ska jag laga maten då? Ska jag/vi invänta hans hemkomst och äta senare idag (kan ju bli allt mellan 18-23)? Ska vi hoppa maten allihop? Hm vilket dilemma ;).

Annars har jag hämtat böcker på biblioteket, tankat bilen, vattnat blommorna, läst posten, putsat fönster, sytt gardiner, rengjort ugnen, frostat av frysen så jag kunde lägga in de 100 nybakat bullarna och nu ska jag sätta mig ner och vila lite. (Ja ja ja, jag överdrev lite men det hade varit bra om det hade varit sant, eller hur)


1 kommentar:

Helena sa...

Började just fundera när du skrev "sytt gardiner" ;)