måndag 16 januari 2012

studiedag idag

Inte för att vi har studerat så mycket men vi har informerats en del. En del matnyttigt och en del bla bla bla, som det brukar på en studiedag. Vi ska nu spela in instruktionsfilmer till eleverna så de känner sig mer motiverade att vara delaktiga på lektionerna. Grannens tips igår var nyttiga och jag kunde presentera min film efter 20 minuter.

Vårterminen börjar idag. Så omdömena har jag också satt nu. Jag har sparat några eftersläntare som har dagen på sig att lämna in det de är efter i. En del arbeten har faktiskt trillat in under dagen. Få se om allt trillar in under kvällen/natten.

Mannen jobbade sent idag, så jag fick äta middag själv med ungdomarna. Y-sonen och flickvännen diskade, nu är hon hos kompis en stund och y-sonen tränar i sitt datorspellag och ä-sonen är och tränar.

Lugn kväll.

Inga kommentarer: