torsdag 19 januari 2012

Upp Amarylis

Jag har haft 4 jättefina Amarylis i fönstrena december till nu. Oj vad tomt det blev när de hade blommat ut och samtidigt åkte julljusen bort. Häromdagen sålde ICA vita Amarylis för 10kr st och eftersom det var kraftiga lökar köpte jag 2 nya. Nu väntar jag på att de ska slå ut och pryda vårt hem. Amarylisar är så vackra blommor. Ser liljelika ut. Liljor är också favorit men de luktar så förfärligt. Tulpaner är min absoluta favorit. När vi får lön ska jag köpa mig en stor bukett tulpaner till min stora iitalla-vas.

Idag är dotter på scouterna. Y-sonen och flickvännen följde henne dit och hämtar henne när det är slut. Hon brukar gå själv fram och tillbaka men nu härjar det en våldtäcksman som ger sig på småflickor, så hon får inte gå själv. han har inte synts till i vårt område men det är inte så långt bort till det området där han är till vårt område. Därborta cirkulerar det en del poliser så han kanske flyttar sig därifrån. Hemskt!

Jag längtar efter mannen. Men han är hemma om ett par timmar. :)

Inga kommentarer: