torsdag 5 januari 2012

Les Miserables

Ikväll ska jag och mannen gå och se Les Miserables på Malmö Opera. Det är min julklapp från mannen. Det ska bli så nice att gå ut med mannen.

Nu borde jag säga att jag har rättat allt orättat som jag tog med mig hem över lovet men det är som förgjort att få det gjort. Jag bara skjuter på det hela tiden. Jag blir trött på mig själv.

Inatt var vi alla uppe och nattrumlade igen. Jag gick visserligen och la mig i hyffsad tid och då sov dottern redan. Men jag fastnade i min deckare och kunde inte sluta läsa. Jag var inne på de sista 100 sidorna men avbröts.

Först gick brandlarmet på nedervåningen. Äldsta sonen hade kommit hem och stod och stekte bacon utan att sätta på fläkten. När larmet var slut vaknade dottern och hade ont i huvudet. Vi gick ner och tog en panodil och satt och inväntade att den skulle börja verka. 15 minuter senare kröp hon upp i sin säng igen. När jag höll på att somna (3.30) rusade dottern ut på toa och jag efter. Hon kräktes och sedan kunde hon somna och jag med.

Klockan 10 ringde klockan och jag väckte dottern. Vi ska försöka komma i rätt dygnsrytmen.

Nu har vi ätit god äggröra och bacon-frukost,dottern har badat och sängarna är bäddade. Nu passar det att sätta sig och rätta lite....

Jag fick åtminstone till kanelbullarna i går även om det blev sent.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

3 g / 100g är det på röda. Allt under 5 g tycker jag äg ok Kram