tisdag 24 januari 2012

Kallt

Idag är det kallt. Det har vi ju inte annars haft denna vinter. Dagarna under 0 grader kan räknas på ena handen. Jag tycker det känns skönt när det biter i kinderna. Vi har dessutom blå himmel och sol. Det är en bra kombination. Jag tycker om att marken får kylas ner ordentligt. Skönt att äckliga insekter fryses ihjäl så vi slipper dem i sommar, skönt att komma in efter en frisk promenad med rosor på kinderna och skönt att slippa allt vått slask på skorna som dras in i skolkorridorerna.

Tisdag är tidig dag. Jag har fått dålig nattsömn nu i 2 nätter så jag känner mig trött idag. Skönt att kunna bestämma var jag vill vara i eftermiddag. Jag är hemma och dottern får också en tidig dag. Hon har huvudvärk för andra dagen i rad. Undrar om det beror på att hon också är trött eller om det är något på gång? Kanske bäst att kolla ögonen hos skolsystern. Jag fick glasögon när jag var 10 och det fick pojkarna också. Tyvärr har hon ju några att brås på.

Inga kommentarer: