fredag 22 april 2011

långfredagen

Vi har haft en fantastisk dag idag! Solen har strålat varmt och somrigt på oss hela dagen.

Jag har plockat bort alla vinterkläder i garderoben och hängt in och lagt in sommarkläderna. Det var rena julafton. Där fanns flera toppar som jag hade glömt att jag hade. Jättekul att se sina "gamla" kläder som nya igen.

Jag hann också tvätta 2 maskiner tvätt och hänga ut. Jag älskar att torka kläderna ute. Tänk vad lite som behövs ibland för att jag ska känna lycka!

Mellan maskinerna fick jag kaffe och en trevlig pratstund hos grannen.

Klockan 14 var vi bjudna till min faster och hennes man. Pappa och hans fru, mina båda småbröder, min svägerska och deras två kottar och min kusin med pojkvän var också där. Vi satt ute på altanen och blev kvar där till klockan 19 då vi bröt upp. Vi åt god fårfiol, potatisgratäng och sallad och drack gott vin. Kaffe och vetesnurra efter maten och mera vin efter det. Vi bara satt vid bordet och pratade, skrattade och umgicks. Såå trevligt!

Hemma träffade vi äldsta sonen i dörren, nyklippt och på väg till kompis. Den andra sonen satt och pluggade. Jag och mannen gjorde köttfärssoppa till kvällsmat så ungdomarna fick i sig någon vettig mat denna dag.

Nu ska vi marinera fläskfiléerna som vi ska ha till i morgon.

Inga kommentarer: