fredag 8 april 2011

fredagstrött

Fredagar är min tidiga dag. Jag är redan hemma vid 13.30-14-tiden. Såå skönt! Men av någon konstig anledning så är ja alltid helt slut denna eftermiddag. Jag får aldrig någonting gjort denna eftermiddag. Jag borde ju lägga på ett kol och handla, tvätta, förbereda inför helgen och denna fredag hade nog mannen uppskattat om vi hade städat tills han kom hem. Men det är som förgjort på fredagar. Jag har ingen energi kvar på fredagar!

Jag brukar hamna i soffan sovandes tills de äldre barnen kommer hem. Jag brukar orka laga middag sedan är kraften slut. Undrar varför det är så. När jag är på jobbet på eftermiddagarna är jag ju inte lika död.

Idag kommer mannen hem. Skönt att få hem honom igen. Det tycker alla i familjen. Om tåget går som det ska ska jag hämta honom 18.30.

I morgon ska det städas, tvättas handlas (lite) och så ska jag baka 1 kaka till och kladdkakorna till söndagens kafferep.

Ha en härlig fredagkväll!


Inga kommentarer: