söndag 22 november 2009

weekendlyx slut

Nu har jag kommit hem efter en skön helg med svägerskan. Fredagen var bra för jag handlade det mesta på Gekås som jag tänkt. Lördagen var superskön med härlig lördagspromenad i Falkenberg centrum i det soliga vädret. Fyndade lite på Lindex.

Svägerskan åkte till Gekås och jag softade på hotellrummet. Facebookade lite, läste Amelia och tittade på Gilbert Grape på tv. På kvällen före Robinson var vi och åt på en asiatisk restaurang, 4 små rätter och en Hof.

Kvällen var lugn med tv och prat. Jag tittade på när svägerskan färgade håret och slog in en herrans masssa juklappar.

I dag efter en lugn och god hotellfrukost så bar det av till Gekås igen. Söndagar brukar vara lugna så det utgick vi att så var fallet i dag också. INTE! Det kryllade av människor överallt. Jag fick krupp och det fick svägerskan också. Som tur var så hade vi inte så mycket kvar på listan att handla, så 2 timmar senare satt vi och åt på krogen i stället.

2 timmars körande i ösregn tog det innan jag kom hem. Åh vad skönt att komma hemma. Få sätta sig i lugn och och softa med familjen, äta middag och bara ha det mysigt. NOT! Mannen har fått för sig att han ska städa just när jag kommer hem. När han städar så tar han fram allt och plockar ut allt, så hemmet ser värre ut än vad det gjorde innan, sedan orkar han inte mer när hälften är klart och då ser det välstädat ut på vissa platser men hemskt på andra. ....

Och någon middag har han inte börjat på ännu...

I morgon ska jag till doktorn igen.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Tack för en underbar helg! Middag? Min "man" hade precis ätit pizza när jag kom hem så här blir INGEN middag- Jag ska koka mog ett ägg nu *morrar* Kram din svägerska!
www.mariasdagbok.blogspot.com