fredag 27 november 2009

fredag, pyntardags!

Idag ska det börja pyntas med eller utan rena fönster.

Vi köpte fina stjärnor på fot i september som ska upp i vardagsrummet. Det blir så himla mysigt när allt adventsljus och röda textilier fyller lägenheten. Igår fick jag en Amarylis av min faster och hennes man. Det är den finaste blomman på julen. Det är lika spännande att följa blommans blomning, ska det hinna bli klockor före jul?

Gårdagens lunch var jättetrevlig. God mat och trevligt prat. Jag träffar inte min faster så ofta men hon står mig mycket nära ändå. Som barn såg jag alltid upp till henne för hon var alltid så cool. Hon kunde till skillnad från min pappa alltid det senaste modet, innemusiken och så berättade hon fantastiska historier från vuxenvärlden. Nu när vi båda är vuxna har vi mycket trevligt ihop. Vi skulle kunna prata hur mycket som helst. Tack N, för trevlig lunch!

Igår tog jag också mitt vaccin. Allt känns ok idag. Jag fick ont mellan skulderbladen efter vaccineringen och jag är fortfarande öm idag, men det känns överkomligt.

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Jag har tänkt på dig men inte hunnit kolla in din blogg på ett tag nu. Det verkar som ni hade en härlig helg iaf!

Det är väl ganska normalt att man känner sig bättre och sämre om vartannat? Njut av det lilla och njut av goda stunder!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram,
AnnaSv