måndag 23 november 2009

fortsatt sjukskriven

Idag var jag hos doktorn och fick fylla i självskattningsformuläret igen. Jag visar bättre siffror denna gång men inte tillräckligt bra, så dosen på min medicin ökades och så blev jag sjukskriven 2 veckor till.

Nu är jag stressad för att jag kommer att vara 15000kr back om en vecka. Försäkringsskassan tar sig sin tid innan de tänker betala ut någon ersättning. När jag pratade med dem så fisk jag besked om att jag får vänta till mellandagarna eller efter nyår på min första utbetalning. Hur ska jag få ihop det nästa vecka när räkningarna väntas på att bli betalda?

Vi får leva supersnålt och så får vi väl plocka från Spanienkontot och så blir det knäckebröd till jul.

1 kommentar:

madde sa...

aj fasen - typiskt försäkringskassan.......detta har man ju läst om i tidningarna.
Hoppas det löser sig för er. Tur du var i Ullared i fixade julklapparna....... ni får vänta med knäckebrödet till efter julen o käka lite julmat innan.....eller så kan ni ju bjuda bort er själv till vänner o bekanta när det börjar tryta :)
Nä skämt åt sido - hoppas det löser sig....... men toppen att det går åt rätt håll för dig......kramis Madde