torsdag 1 januari 2009

Årets första inlägg!

Klockan 3 i morse kom vi hem och lade oss och vaknade förvånansvärt pigga klockan 10.30. Mannen värmde frallebullar och kokte ägg, medans han åkte och handlade tidning så dukade jag fram resten. Lång god frukost med alla familjemedlemmarna.
Dottern tar ett långt skumbad och försöker tvätta ur allt hårspray och svart sprayfärg som hon hade till sin håruppsättning igårkväll.
Nyårsnatten var trevlig med alldeles för mycket mat men god mat. Vi var så mätta att vi åt inte dessert förrän efter tolvslaget. Vi spelade När och fjärran men orkade inte avsluta det. Klockan 2.30 gav vi upp efter flera timmars spel (dock med avbrott för att gå ut och skåla och titta på fyrverkerier, göra marängsviss och äta desserten).


Idag blir det stora tittapåtv-dagen. Pojkarna sitter förstås vid sina datorer och dottern pysslar. (Hon brås på sin faster som älskar att scrappa). Just nu tittar mannen på Joker (inget i min smak så jag läser bloggar och bloggar i stället) sedan ska vi titta på Things we lost in the fire med Halle Berry och Benicio Del Toro från 2007. Idag hade det passat med Stjärnor på slottet, men det kommer ingen ny del idag. Undrar när del 3 kommer? ("Du får inte erkänna på bloggen att jag ser den serien", säger han som tittar på Joker).
Efter gårdagens frosserier går vi tillbaka till ett mer vardagsliv med vardagsmat igen med start nu. Nu ska det räkans points igen med råge och inga sötsaker eller annat onyttigt förrän den 9:de då sonen fyller 16 och ska ha kalas.
Middag idag: spagetti och köttfärssås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en härlig nyårshelg!

Är du viktväktare? Jag är guldmedlem sedan förr emn har gått upp et toch annat kilo igen. Ska skärpa till mig för att försöka nå målvikt igen.

Kämpa på!

Kram,
AnnaSv