fredag 16 januari 2009

examensmiddag

Nu är min kära vän P färdig sjuksköterska. Jag är så stolt över henne. Hon har kämpat så och varit nära att ge upp när familjen tyckte att studierna tog för mycket av familjens tid. Men nu var det banne mig hennes tid att få utbilda sig. Hon kommer att bli den perfekta sjuksköterskan. Hon är lyhörd, mjuk men inte mesig, omhändertagande och har ett stort hjärta.

Ikväll ska vi 20 nära vänner och familj fira av henne på restaurang. Så kul! Det var länge sedan som jag och mannen var ute själv utan barnen. Det känns också trevligt. Jag har varit glad hela dagen när jag har tänkt på kvällen. Så roligt att få sminka upp sig, fixa håret, klä sig fint och få vara ute sent.

Äldsta sonen ska vara hemma med dottern och ha myskväll med köttbullar och makaroner, chips och Let´s dance. Yngsta sonen ska på fest men kommer hem klockan 12 på natten.

Åh vad det är härligt med helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får väl försöka iaf .. Men de känns sååå tråkigt o inte känna någon o inte ens kunna åka buss utan o hamna åt skogen..

Håll tummarna på måndag kl 9 :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ha en mysig kväll och en trevlig avkopplande helg!

KRAM från Eva

Fotograferande Maria sa...

Hej! Du har en mamma-utmärkelse att hämta i min blogg och lägga här, om du vill. Ha en tevlig helg!! Kram Maria

Anonym sa...

Det var en trevlig kväll igår! är helt slut idag. Jag tror att tre år av mitt liv kom över mig idag.
Det var härligt att ha de personer som betyder mest för mig runtomkring mig en så stor dag som igår. Jag har försummat mina vänner helt dessa tre åren och hoppas kunna ta igen den förlorade vänskapen nu. Som tur är vet jag att riktiga vänner har tålamod och förståelse som mina har haft. Älskar dig som en syster!